دوشنبه، آذر ۱۱، ۱۳۸۷

صد ریال؛ ده تومان- آهان یورو ریال نداره؟

از اون‌جایی که این مدت طولانی اصلاً درست و حسابی پاریس نبودم که خودم با پاهای خودم برم دفتر ایران‌ایر توی شانزه‌ لیزه و بلیت بخرم، و از اون‌جایی که نمی‌دونم می‌دونید یا نه، ایران‌ایر هنوز که هنوزه فروش اینترنتی نداره و از اون‌جایی که آدم تا مجبور نباشه نباید پول به اجنبی بده برای بلیت هواپیماش، چک خرید بلیت تعطیلات‌ام رو با پست برای ایران‌ایر فرستادم و اونا هم بلیت رو برام پست کردند.
.
یه هفته بعدش زنگ زدن و گفتن که توی چک به عدد نوشتم چهارصد و نود و دو یورو و به حروف نوشتم چهارصد و هشتاد و دو(فرانسه‌دان‌ها می‌دونند که اشتباه‌ام درباره‌ی این دو عدد قابل دفاع است :دی). اینه که بانک هم به اونا مبلغ به حروف رو داده و من باید ده یورو به ایران ایر بدم.
و خب آدم برای ده یورو که پا نمی‌شه بره دفتر ایران‌ایر. گفتم براتون چک ده یورویی پست می‌کنم. بعد حالا امروز زنگ زدن گفتند که من توی چک جدید به عدد نوشتم صد یورو و به حروف نوشتم ده. بانک هم چون دفعه‌ی پیش هم هم‌چین مشکلی پیش اومده بوده این‌دفعه برعکس، مبلغ به عدد رو به‌شون پرداخت کرده.
می‌‌خواستم بگم بذارید به عنوان جریمه‌ام، شاید که آدم شدم. خانومه می‌گه ما یه چک نود یورویی براتون می‌فرستیم. من خرم.