چهارشنبه، اردیبهشت ۰۱، ۱۳۸۹

یادم نیست آلمان بودم یا ایتالیا - به هر حال هر دو جاش همین مشکل رو داشتم- این‌جا یه درخواست کمک دادم که یکی به داد من برسه بگه چیکار کنم وقتی سرچ می‌کنم گوگل اول صفحات زبان اون کشور رو بهم پیشنهاد نده و بذاره همون neutral که به نظر خودم انگلیسیه سرچ کنم. 
یه عالمه کمک ساده و پیچیده دریافت کردم که چه تنظیماتی رو عوض کنم که درست بشه، اما نشد که نشد. خیلی‌ها هم گفتند نمی‌شه کاری‌ش کرد چون گوگل با توجه آی پی کشوری که واردش می‌شی و زبان صفحاتی که توی هیستوری‌ش داره تصمیم می‌گیره. منم با وجود همه‌ي حرصی که هر بار می‌خوردم گذاشتم‌ش به حال خودش و بعضی وقت‌ها که خیلی مهم بود با اضافه کردن حرف اضافه‌ها و یا نوشتن جمله‌ی کامل- از همون‌هایی که بعد ملت به آدم می‌گن طرف با گوگل وارد گفتگو می‌شه- سعی می‌کردم کمرنگ کنم این وضعیت رو.
اما خدایی‌اش الان دیگه شورش رو درآورده، دو ماهه انگلیس‌ام، مرور‌گرم و کلن هر نرم‌ افزاری که آن‌لاین نصب کردم زبان‌شون انگلیسیه، اکثر صفحاتی که می‌خونم  و توی هیستوری‌‌م‌اند انگلیسی یا فرانسه هستند، اون وقت هنوز گوگل موقع سرچ کردن اول صفحات آلمانی رو پیش‌نهاد می‌ده. و بدترین حالت‌ش هم این‌ه که وقتی خبر سرچ می‌کنم آلمانی‌ پیش‌نهاد می‌ده.
واقعن دلیل‌ش چیه؟ راه فرار چیه؟ مگر این‌که بگید گوگل می‌دونه که صفحه کلید لپ‌تاپ‌ام آلمانیه و فک می‌کنه صفحه کلید به تنهایی کافی نیست برای روی اعصاب بودن.

خب نق‌هام رو زدم، فرودگاه‌ها هم باز شده، اما ریفرش کردن صفحات فرودگاه‌ها ادامه داره، چون دولت انگلیس‌ه که تصمیم می‌گیره  کدوم پروازها ضروری‌ترند و باید زودتر انجام بشن. چطوری می‌فهمند که آدم‌هایی که توی اون پروازها هستند کدوم‌شون حال‌شون چطوریه و کارشون ضروری‌تره؟ طبق آمار دقیق‌ خودشون از حال آدم‌ها، از اسپانیا  به انگلیس آمدن الان ضروری‌ترین‌ه و از انگلیس به ایرلند و اسکاتلند رفتن غیرضروری‌ترین. آقا تو اصلن از دل من خبر داری هی می‌گی پرواز غیر ضروری؟
:
پ.ن: هواشناسی می‌گه  از مقدار غبارهای آتش‌فشانی توی هوا کم نشده، اما پروازها راه افتاده. می‌دونم اروپای کانتینتال انگلیس را بیچاره خواهد کرد برای این تصمیم‌ محافظه‌کارانه‌اش در لغو همه‌ي پروازها و بستن فرودگاه‌ها. سرمایه‌داری تعارف نداره با کسی، اما دوست دارم ببینم انگلیس که همیشه دست پیش رو می‌گیره که پس نیافته می‌خواد چطوری جواب‌گو باشه.